Ważne informacje o implantach stomatologicznych

Z problemem bezzębia zmaga się wiele osób – nie każda z nich decyduje się na jego rozwiązanie. Prawdopodobnie jest to efektem braku odpowiedniej wiedzy w tej kwestii, gdyż bezzębie może doprowadzić do pogłębiania problemu. Pozostałe zęby zaczną się przesuwać, w konsekwencji utracą stabilność i dojdzie do ich wypadnięcia. Na szczęście, w każdej chwili, na każdym etapie życia istnieje możliwość wypełnienia powstałych luk.

Większość pacjentów, która postanawia skorzystać z tego typu usług, może wykorzystać w leczeniu implanty stomatologiczne. Pod definicją słowa implant kryje się wszczep, wizualnie przypominający śrubę. Na implant mocuje się korony protetyczne, imitujące ząb. Dowiedz się, czym są implanty stomatologiczne i dlaczego warto wykorzystać implant podczas leczenia.

Czym jest implant zęba?

Implant to wizualnie śruba, a konkretnie jest to wszczep, wkładany w zębodół zamiast naturalnego zęba. Implanty są wykorzystywane w leczeniu, które nazywa się implantoprotetyczne. Zębodół, w którym umieszcza się implant, trzeba odpowiednio przygotować, by przeprowadzić zabieg implantacji.

Implanty zębowe gwarantują wygodę każdego dnia, ciężko jest porównać ich zalety do innych rozwiązań protetycznych. Implant zęba jest w zębodole bardzo stabilny, korona protetyczna jest z tego powodu praktycznie nie do odróżnienia od naturalnego zęba. Trzeba mieć wyjątkowo sprawne oko, by rozróżnić naturalny ząb od porcelanowej korony protetycznej.

Rodzaje implantów zębowych

Istnieją dwa implanty zębów, różniące się materiałem, który jest wykorzystywany do ich stworzenia. Implanty zębów wykonuje się między innymi z tytanu – i jest to najbardziej rozpowszechniony materiał w przypadku leczenia implantologicznego. Implant tytanowy charakteryzuje się bardzo wysoką wytrzymałością – implanty tego rodzaju służą pacjentom przez długie lata.

Implanty cyrkonowe to drugi rodzaj rozwiązania, jakim jest implant, wykorzystywany w leczeniu implantoprotetycznym. Implanty cyrkonowe niwelują pewne wady implantów tytanowych, które dla wielu pacjentów stanowią swego rodzaju deal-breaker przy podejmowaniu ostatecznej decyzji o tym, w jaki sposób zniwelują bezzębie. Jasny kolor tych implantów to spora zaleta.

Implanty zębowe – przeciwwskazania

Implant niestety nie może być zastosowany przez każdego pacjenta. Implant nie może być zastosowany wtedy, gdy kobieta jest w ciąży. Implant nie może być wszczepiony także u osób z nierozwiniętą tkanką kostną. Implant wymaga odpowiedniego podejścia i warunków do osiągnięcia stabilizacji.

Ile trwa wszczepienie implantu?

Implant wszczepia się stosunkowo krótko. Zabieg, podczas którego wszczepia się jeden implant, zajmuje maksymalnie 30 minut.

Czy implant można wszczepić każdemu?

Implant nie może zostać wszczepiony każdemu. Implant wszczepia się tylko w określonych przypadkach. Implant nie może być zastosowany na przykład u dzieci. Aby mogły one zastosować implant, muszą poczekać aż tkanka kostna wystarczająco się u nich rozwinie.